Beskrivelse
BENJAMIN LAMBERTH, f. 1980, er marketingchef med stor erfaring indenfor online medier. I en reklamebranche, der ofte hylder de sociale medier som et vidunderligt markedsføringsværktøj, er han gået mod strømmen og kritiserer, hvordan almindelige mennesker kan komme i klemme i de globale datastrømme. Datahelten er hans skønlitterære debut.
”Så dit arbejde er at skabe en cyklus af bekræftelse og dopaminbelønning, der gør mennesker afhængige af sociale medier og begrænser deres udsyn til de ultramålrettede budskaber, jeres annoncører betaler jer for at servere?” Hans spørgsmål var tørt konstaterende. Hun blev afbrudt midt i en sætning og betragtede denne mand, der havde været syg og elendig, men pludselig havde et mørkt, stirrende blik. Han talte, som om han kendte til hendes arbejdsfelt. Som om han var forberedt. Et sted i hendes baghoved voksede en frygt. En frygt, hun ikke ville kendes ved, fordi hun ikke troede på den måde at leve. Hun var en stærk kvinde, der insisterede på det gode i sine medmennesker. Det frygtsomme liv havde hun for altid lagt bag sig. Det var for de svage. Hun kvalte frygten og smilede til den sære mand. ”Ja, man kan sige, at mit arbejde bare går ud på at få folk til at bruge mest mulig tid på vores medie.”
Uddrag fra Datahelten
For højopløsningsbilleder se PR-sektion
Anmeldelser
Der er endnu ikke nogle anmeldelser.